Kärjetönsytytys nyt myös Maseratiin ja Citroën SM malleihin

Kärjetönsytytys nyt myös Maseratiin ja Citroën SM malleihin

123ignition on julkaisut uudet kärjettömät sytytys mallinsa. Malli sopii 6-sylinteriseen Maserati Merak malliin ja näin myös Citroën SM malliin. 123ignition kärjetön sytytys on saatavilla kahtena eri versiona. Edullisemmän Switch -mallin hinta on 850 eur (1.5.20101) ja Tune+ mallin hinta on 930 eur (1.5.2021). Switch mallissa on seitsemän ennalta ohjelmoitua sytytyskäyrää, jotka ovat käyttäjän valittavissa. Vaihtoehdoista … Lue lisää

Sytytysennakon säätö 123ignition Tune+ malleissa

123ignition Tune+ malleissa sytytysennakkokäyriä voidaan säätää Android tai iOS puhelimella tai tabletilla. Yhteys sytytysyksikköön muodostetaan Bluetoothin avulla. Alla olevalla valmistajan videolle näytetään kuinka sytytysennakon keskipako- ja alipainekäyrät rakennetaan kännykkäyhteyden avulla.

Kärjettömän sytytyksen asennus Datsun 240Z autoon

123ignition kärjettömän sytytyksen asennus autoosi ei ole kovinkaan moimutkainen toimenpide. 123ignition on suunnitellut asennuksen niin helpoksi kuin mahdollista. Asennuksessa täytyy moottori saada pyöritettyä ajoitusmerkkiin, eli ykkössylinteri lähelle yläkuolo kohtaa. Tässä ajoitusmerkit löytyy siimapyörästä ja venttiilikopan alta nokan hammaspyöristä. Parhaiten asennuksen yksinkertaisuus selviää katsomalla alla oleva Alienpokerin tekemä Youtube video.

123ignition viritettyihin VW moottoreihin

Hollantilaisen 123ignitionin valmistamat kärjettömät sytytykset tunnetaan erinomaisesta laadustaan kaikissa klassikkoauto piireissä. Kuten alla olevasta Mr Denniskruisin videosta näemme luottaa myös hän tulevan T2A pakunsa voimanlähteessä 123igniton sytytykseen. Denniksen koneessa on 40mm Dellorton kaasuttimet ja näyttävän näköinen ja etenkin toimiva CSP Python pakoputkisto. Volkswagen Transporter T2 (Typ 2) on Volkswagen Transporterin toisen sukupolven malli, jota valmistettiin vuosina 1968–1979. Näkyvin … Lue lisää

123ignition Tune+ sovellus

123ignition Tune+ sovellus

Sovelluksen käyttöönotto on varsin helppoa seuraamalla alla olevaa englannin kielistä videota. Itse sovelluksen voit ladata Apple tai Android sovelluskaupasta. Linkit molempiin löytyy videon alta.

Kärjettömän sytytyksen asennus rättäriin

Tämän artikkelin tarkoitus on kertoa kaikille kärkien ja kondensaattorien kanssa ”tappeleville” harrastajille kuinka helppoa kärjettömän sytytyksen asennus on Citroën 2CV -pohjaiseen kulkimeen. Tällä videolla asennetaan 123ignition Tune+ versio, mutta asennus muilla 2CV malleilla menee täysin saman kaavan mukaan. 123ignition 2CV Tune+ versio eroaa muista malleista sillä että se sisältää myös kännykällä kytkettävän sähköisen ajoneston ja … Lue lisää

123ignitionin Tune mallin mahdollisuudet

123ignition kärjetön sytytys Volvoon

Tällä Amazon Cars videolla kerrotaan 123ignition kärjettömien sytytyksen Tune mallin mahdollisuuksista autourheilu ja Raid käytössä. 123ignition Tune malli on ohjelmoitavissa Windows tietokoneella USB väylän kautta. Voit ohjelmoida Tune malliin kaksi eri sytytyskäyrää ja voit vaihtaa näiden kahden eri käyrän välillä kojelautaan lisätyllä kytkimellä. Kytkemällä virranjakajan keltaisen johtimen maahan on käytössä sytytyskäyrä 1 ja kytkemällä johtimeen … Lue lisää

123ignition 100000km kokemuksella

123ignition kärjetön sytytys Alfa Romeossa

Tässä artikkelissa jaamme Jethro Bronnerin kokemuksia videon muodossa 123ignition sytytyksestä Alfa Romeoissa. Jethrolla oli Alfassa sytytys ongelmia ja hän päätti kokeilla olisi 123ignitionin jakajasta paua ongelmaan. Videolla Jethro kertoo, 123ignitionin olleen hänellä 4 vuotta, kahdessa eri autossa ja kahdessa eri moottorissa, yhteensä yli 100 000 kilometrin matkan. Toisella autoista hän ajoi Kapkaupungista Lontooseen, matkalla virranjakaka … Lue lisää