123ignition viritettyihin VW moottoreihin

Hollantilaisen 123ignitionin valmistamat kärjettömät sytytykset tunnetaan erinomaisesta laadustaan kaikissa klassikkoauto piireissä.

Kuten alla olevasta Mr Denniskruisin videosta näemme luottaa myös hän tulevan T2A pakunsa voimanlähteessä 123igniton sytytykseen. Denniksen koneessa on 40mm Dellorton kaasuttimet ja näyttävän näköinen ja etenkin toimiva CSP Python pakoputkisto.

Volkswagen Transporter T2 (Typ 2) on Volkswagen Transporterin toisen sukupolven malli, jota valmistettiin vuosina 1968–1979. Näkyvin ero aikaisempaan malliin on, että tuulilasi ei ollut enää jaettu. Vuoteen 1971 saakka valmistettiin mallia T2a ja sen jälkeen mallia T2b. Uudemmassa versiossa oli muun muassa edessä levyjarrut. Mallia valmistettiin Saksassa vuoteen 1979, ja sen jälkeen Meksikossa vuoteen 1986. Valmistus Brasiliassa nimellä Volkswagen Kombi jatkui katkeamatta joulukuun 2013 loppuun asti, kunnes arviolta 10 miljoonan kappaleen tuotantomäärän saavuttanutta mallia ei enää mitenkään pystytty muuttamaan jotta se täyttäisi nykyaikaiset turvallisuusmääräykset.

Alunperin T2 mallissa oli perinteinen kärjellinen virranjakaja joko alipaine säädöllä tai ilman. VW:n moottoriin on saatavilla kaikkiaan viittä eri 123ignition versiota, jotka ovat:

  • VW-4-R, perusmalli 16 ennakko-ohjelmalla
  • VW-4-R-V, perusmalli 16 ennakko-ohjelmalla ja alipainesäädöllä
  • VW-4-R-V-IE, erikoimalli jossa Bosch D-Jetronic ruiskutuksen ohjaus
  • TUNE-4-R-V-V, USB-kautta Windows tietokoneella ohjelmoitava malli
  • TUNE+-4-R-V-V, langattomasti Bluetooth yhteydellä Android tai iOS laitteella ohjelmoita kärjetön sytytys